Nieuwe boeken in december: deze kun je nu lenen #business

Het spreekt voor zich dat er dagelijks nieuwe boeken bij ons in de bibliotheek binnenkomen. Maar welke van die boeken zijn nu interessant als het gaat om je werk? Dat ligt natuurlijk een beetje aan wat je expertise is, maar we lichten er vijf uit die de afgelopen weken zijn toegevoegd aan onze collectie. Kijk je mee?

Nieuwe boeken in december:

5x nieuwe boeken in november

1. Handboek Marketing 4.0 | Paul Postma
Handboek Marketing 4.0 is de geheel vernieuwde versie van het standaardwerk Handboek Direct Marketing 3.0. Het marketingvakgebied heeft zich met big data en social media razendsnel ontwikkeld naar digitaal en datagestuurd, met direct als de leidende vorm. Handboek Marketing 4.0 beschrijft deze ontwikkeling en laat de betekenis zien van marketing intelligence, analysetools, web first, social media en neuromarketing. Het boek bevat een praktisch stappenplan met herkenbare voorbeelden. Het is verrijkt met korte cases en sluit af met negen praktijkcases die inzicht geven in de praktijk van Marketing 4.0.

2. Het grote gevecht & het eenzame gelijk van Paul Polman | Jeroen Smit
Geschiedenis van Unilever vanaf circa 1994, met nadruk op de inspanningen van CEO Paul Polman om overname door Kraft Heinz te voorkomen.

3. Happy in je werk | Carolina Pruis
Topvrouw Carolina Pruis weet als geen ander hoe belangrijk het is om happy in je werk te zijn. Geen plezier meer in je werk? Wil je het roer omgooien? Je baan kwijtgeraakt? Stapsgewijs en op basis van psychologische inzichten, eigen ervaringen en persoonlijke verhalen van anderen, helpt Pruis je een nieuwe draai aan je carrière te geven. Geen ingewikkelde theorieën of holle beweringen, maar een praktisch stappenplan waarmee je ontdekt wie je bent, wat je kunt, wat je eigenlijk wilt en hoe je dat werkgeluk uiteindelijk vindt.

4. De kleine SEO voor dummies | Mark Jansen
Wie een drukbezochte website wil hebben, doet er goed aan om rekening te houden met de vindbaarheid en plaatsing bij zoekmachines. Hiervoor wordt de term SEO (Search Engine Optimization) gebruikt die in het eerste hoofdstuk van deze pocket nader verklaard wordt. Hierna wordt uitgelegd hoe de belangrijkste zoekmachine (Google) het web indexeert en passende zoekresultaten levert. De vindbaarheid van een website wordt vervolgens verbeterd door de juiste zoekwoorden te gebruiken, de site snel en toegankelijk te maken, en te werken met zinvolle paginatitels, beschrijvingen bij afbeeldingen en sleutelwoorden. Latere hoofdstukken gaan in op het gebruik van Google Analytics als hulpmiddel om bezoekersstromen te analyseren, het gebruik van mobiele websites en de laatste ontwikkelingen op zoekmachinegebied. Tenslotte komen tien veel gemaakte fouten op SEO-gebied aan bod. De tekst is spaarzaam voorzien van zwart-witschermafbeeldingen en geeft website-bouwers met enige ervaring in kort bestek een goed overzicht van de belangrijkste techniek voor zoekmachine-optimalisatie.

5. Wie succesvol wil zijn moet vooral een beetje geluk hebben | Ben Tiggelaar
Iedere week schrijft Ben Tiggelaar in NRC over werk en leven. Over leiderschap, geluk, menselijk gedrag, innovatie, veranderen, karakter, motivatie, ondernemen en succes. En vaak blijkt dat het nét iets anders werkt dan je dacht.
Dit boek bevat 52 recente columns. Vol prikkelende inzichten en praktische tips.

En, zitten er boeken bij die je graag wil lezen? Als je ze reserveert, weet je zeker dat je dat binnenkort kunt doen!