FAQ

 

Hoe kan ik betalen voor mijn premiumaccount?
Bij het aanmaken van een premiumaccount kun je direct betalen door middel van iDEAL. Volg daarvoor de stappen in het scherm. Na de betaling kun je direct gebruik maken van je premiumaccount.

Hoe kan ik een eigen informatieprofiel wijzigen?
Wanneer je voor het eerst inlogt bij ZEPservice doorloop je eenmalig een wizard waarbij je een persoonlijk informatieprofiel samenstelt. Wil je dit profiel daarna wijzigen dan kun je dit doen door naar de pagina ‘bladeren’ in het menu te gaan. Hier zie je een overzicht van alle onderwerpen waaruit je kunt kiezen. Je wijzigt je profiel door onderwerpen toe te voegen (‘volgen’), of te verwijderen (‘ontvolgen’).

Hoe kan ik een zoekvraag opslaan?
Toets je zoekvraag in (hier kom je via het vergrootglas) en klik dan op ‘opslaan’. Vervolgens kan er een naam gegeven worden voor de zoekvraag en kan deze opgeslagen worden. De zoekvraag zal voortaan terug te vinden zijn onder het tabblad ‘eigen’ bij de bladerpagina en er zullen artikelen verschijnen op de homepagina onder tabblad ‘eigen’. Deze functie is niet beschikbaar wanneer je een gratis ZEPservice-account hebt. Deze functie is niet beschikbaar wanneer je een freemiumaccount hebt.

Hoe kan ik me inschrijven?
Je kunt je inschrijven door direct naar mijn.zepservice.nl/registreren te gaan. Volg de stappen in het scherm en ga direct met ZEPservice aan de slag!

Hoe kan ik mijn lidmaatschap beëindigen?
Na het eerste jaar kun je per maand je lidmaatschap beëindigen. Hiervoor geldt een opzegtermijn van 1 maand. Je kunt je lidmaatschap schriftelijk of per e-mail beëindigen.

Hoe stel ik een nieuwsbrief samen? Hoe wijzig ik deze?
Je persoonlijke nieuwsbrief wordt automatisch gevuld met de feeds die je hebt aangezet. Om de nieuwsbrief te activeren of de frequentie te wijzigen ga je naar de pagina ‘instellingen’. Hier kun je kiezen hoe vaak en wanneer je de nieuwsbrief ontvangt. Op de pagina ‘bladeren’ kun je je informatieprofiel wijzigen.

Hoe voer ik zelf een zoekopdracht uit?
Wil je zelf een zoekopdracht uitvoeren, ga dan naar de pagina ‘zoeken’ door op het vergrootglas te klikken of via het menu. Daar kun je een nieuwe zoekvraag starten door in de zoekbalk je zoekopdracht in te typen en op ‘zoeken’ te klikken. Wanneer je een freemiumaccount hebt, kun je maar 3 zoekvragen per dag uitvoeren en krijg je een beperkt resultaat te zien. Voor meer zoekvragen en resultaten kun je upgraden naar een premiumaccount.

Ik ben mijn wachtwoord/inlognaam vergeten, wat te doen?
Je inlognaam is gelijk aan je e-mailadres. Weet je niet meer welk e-mailadres je gebruikt voor ZEPservice? Stuur dan een mail naar ZEPservice@denieuwebibliotheek.nl.
Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je in het inlogscherm, onder de invulvelden klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Vervolgens vul je het e-mailadres in dat je voor ZEPservice gebruikt en krijg je een link toegestuurd om een nieuw wachtwoord in te stellen. Let op! Deze linkt werkt slechts 24 uur.

Ik wil graag upgraden van freemium naar premium, hoe doe ik dat?
Als je ingelogd bent in ZEPservice ga je naar de instellingen pagina in het menu. Daar vind je de informatie over welk account je op het moment hebt. Heb je een freemiumaccount, dan kun je deze direct upgraden naar een premiumaccount door op de knop te klikken en de stappen te volgen op het scherm.

Is er een app?
Nee, er is geen app voor ZEPservice. Je kunt ZEPservice op je tablet of smartphone gebruiken door in te loggen via www.zepservice.nl

Kan ik informatie delen via social media of doorsturen naar anderen?
Ja, je kunt een artikel delen en doorsturen naar anderen. Dit doe je door naar het artikel te gaan en de URL in de balk bovenin de browser te kopiëren en door te sturen naar anderen. Sommige websites waar de artikelen opstaan bieden ook andere mogelijkheden om artikelen te delen en mailen.

Kan ik ZEPservice ook op mijn tablet gebruiken?
Ja, ZEPservice werkt ook op je tablet of smartphone.

Wat kost ZEPservice?
Om volledig toegang te hebben tot alle functies van ZEPservice kun je een premiumaccount nemen. Deze kost € 2,- per maand, inclusief BTW. Schrijf nu direct in!

Welke operatoren kan ik gebruiken in de zoekfunctie?
Je kunt standaard operatoren gebruiken zoals OR, AND, NOT, “exacte zin” of (groeperen van gerelateerde woorden).

“….,….” Aanhalingstekens om een groep woorden heen worden gelezen als een zinsdeel. “Google heeft een samenwerking met Apple”
OR Een van,de termen moet in de resultaten voorkomen. Google OR Apple
AND Beide termen moeten in de resultaten voorkomen. Google AND Apple
NOT Deze term mag niet voorkomen in de resultaten. NOT Apple
* Wildcard – dit teken vult de term aan met alle mogelijke uitgangen. bank* →,bankpas, banken
contentCS De term in de tekst is hoofdlettergevoelig. contentCS:Bos
Title Zoek in de titel van het resultaat. title:Google